Urk Seafood verstevigt handelsrelaties in Alaska

Urk Seafood kijkt terug op een succesvolle handelsmissie naar Alaska. Op uitnodiging van het Alaska Seafood Marketing Institute (ASMI) bracht een delegatie van aangesloten bedrijven enkele dagen door in deze Amerikaanse staat, waar zij potentiële leveranciers ontmoetten en bestaande contacten verder versterkten.

Namens Urk waren vertegenwoordigers van Kramers Seafood, Dayseaday, Korf Vis en Neerlandia aanwezig. Vanuit Urk Seafood nam Rein Brands deel aan het programma.

Een belangrijk resultaat van de missie is de samenwerking die Urk Seafood aanging met GAPP, de organisatie achter de promotie van Alaska Pollack. Deze nieuwe verbinding past binnen de bredere strategie van Urk Seafood om wereldwijd duurzame relaties op te bouwen binnen de visketen.

De handelsmissie benadrukt opnieuw de internationale oriëntatie van de Urker vissector. Dankzij het sterke netwerk van aangesloten bedrijven en partners als ASMI wordt Urk als toonaangevende Europese vispoort steeds zichtbaarder op het wereldtoneel.

Op de foto v.l.n.r.: Rebecca Skinner (Executive Director Alaska Whitefish Trawler Association), Jelle van Veen (Dayseaday), Rein Brands (Urk Seafood), Alexa Tonkovich (Alaska Seafood Marketing Institute), Cees Koffeman (Neerlandia), Hans Mulderij (Kramers Seafood), Gerrit van Veen (Dayseaday), Jan Korf (Korf Vis), Hendrik van Veen (Dayseaday), Ammi Koffeman (Korf Vis) en Megan Belair (Alaska Seafood Marketing Institute).

Deel dit bericht: